Kosár tartalma

0

Az Ön kosara üres

  • Profil
  • Kívánságlista
  • Cart

Általános szerződési feltételek

I. Általános rendelkezések

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) [●] napján lépnek hatályba, amely feltételek a Bútor1.hu webáruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybevételének a feltételire vonatkoznak. A Furniture1 Kft., mint eladó (továbbiakban: Szolgáltató) és a vásárló, mint vevő (a továbbiakban: Vásárló) között létrejövő adásvételi szerződés tartalmát – a vonatkozó jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vásárlót és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Kérem, tanulmányozza át az online vásárlás feltételeit tartalmazó ÁSZF-et, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti önmagára tekintve.

A Furniture1 Kft. fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF módosítsa vagy kiegészítse. A módosítások, illetve kiegészítések a www.butor1.hu internetes oldalon teszi elérhetővé, amely változások a közzétételt követően válnak hatályossá. A jelen ÁSZF bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek az ilyen módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.

 

II. Szolgáltató adatai, elérhetősége

A Webáruház URL címe: www.butor1.hu

A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

  • Cégnév: Furniture1 Kft.
  • Székhely címe: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
  • Cégjegyzékszám: 01-09-270625
  • Statisztikai számjel: 25359882-4791-113-01
  • Adószám: 25359882-2-42
  • Bankszámlaszám: 11600006 – 00000000 – 76277308
  • Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

 

III. Tárhely szolgáltató adatai

Név: AMAZON WEB SERVICES EMEA SOCIÉTÉ À RESPONSABILITÉ LIMITÉE

Székhely: 38 AVENUE JOHN F. KENNEDY, L-1855 LUXEMBOURG

Cégjegyzékszám: R.C.S. LUXEMBOURG : B186284

Email: [email protected]

 

IV. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A jelen ÁSZF a Webáruházban elérhető és megvásárolható termékek megvásárlására vonatkozik. A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A termékek adatlapján megtalálhatóak az egyes termékek leírásai, azok főbb jellemzői, illetve a termékek illusztrálására szolgáló képek. A megjelenő képek kis mértékben eltérhetnek a valóságtól, (például előfordulhat, hogy a színminta képe a valóságtól kis mértékben eltér, illetve a konyhabútor a képen látható mosogatótálcát, csaptelepet nem tartalmazza). A bútorok csak az összeszereléshez szükséges csavarokat tartalmazzák, a falra rögzítéshez szükséges tartozékokat külön kell megvásárolni. Ezek az eltérések nem minősülnek a Szolgáltató hibás teljesítésének, és ezekről az eltérésekről a rendelés visszaigazolása előtt a Szolgáltató telefonon igyekszünk egyértelmű felvilágosítást adni. Az alábbi értékesítési feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Szolgáltató által bármely bútornak a vevő számára történő értékesítése esetén, minden vitás esetben a jelen szerződés feltételei az irányadók.

A Webáruházban többségében olyan bútorok vannak feltüntetve, amelyeket nincsenek raktárkészleten, ezért megrendelés esetén egy munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon, és egyeztetünk a szállítás várható időpontját illetően. A termékek bemutató oldalain található szállítási információk tájékoztató jellegűek.

 

V.Az általános szerződési feltételek elfogadása

A rendelés leadásával a rendelést leadó fogyasztó, illetve egyéb fogyasztónak nem minősülő Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF, valamint az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte, és kifejezetten elfogadja azokat. A Webáruházban csak a 18. életévüket betöltött személyek adhatnak le rendelést. Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató az erre mutató linkre történő kattintással érhető el, onnan letölthetőek.

 

VI. A vásárlás és megrendelés folyamata

A Webáruházban történő regisztráció a vásárláshoz nem szükséges. A Webáruházban regisztrált felhasználók és regisztráció nélküli látogatók közel azonos módon tudnak a termékek között böngészni és vásárolni. Az egyes elérhető termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok és a termékek tájékoztató jellegű fotói is.

Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a Vásárló a „KOSÁRBA” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba tudja helyezi. A kosárba tetszőleges számú termék helyezhető el, amely önmagában még nem eredményezi az adott termék megrendelését. A kosár tartalma a menüsorban jobb oldalán fent található „kosár” ikonra kattintva megtekinthető, ahol a Vásárlók leellenőrizhetik a rendelésüket, amelyet a megrendelés véglegesítéséig módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja és mutatja a rendelés végösszegét.

A rendelési folyamat az „IRÁNY A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva folytatható, ahol Vásárlóknak meg kell adniuk az adataikat, beleértve a rendeléshez szükséges személyes adataikat is. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben a Vásárló nem adja meg a szükséges adatait, úgy nem tud rendelést leadnia Webáruházban. A Vásárló kiválaszthatja a fizetés, a kiszállítás módját, illetve lehetősége van a megjegyzés ablakban további információkat, különösen a kiszállításhoz kapcsolódó információkat közölni (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a Vásárló átvenni a megrendelt terméket stb.). Az adatok a megrendelés véglegesítéséig és beküldéséig bármikor módosíthatóak, illetve az esetleges adatbeviteli hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.

A "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb fölött található linkek segítségével az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató megismerhető, letölthető és kinyomtatható. A megrendelés a szállítási és fizetési mód kiválasztása után, az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató elfogadását követően, a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva véglegesíthető. A „MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva az Ügyfél nyilatkozata – kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata – elektronikus úton és végleges jelleggel megtettnek és a Vásárló tekintetében ajánlati kötöttséget eredményező jognyilatkozatnak tekintendő (a fogyasztónak minősülő Vásárlókat az ÁSZF és a jogszabályok szerint megillető általános elállási jogosultság fenntartása mellett).

 

VII.Az adásvételi szerződés létrejötte

A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A megrendelés leadását követően a Webáruház először a megrendelés beérkezését e-mailen keresztül küldött automatikus üzenettel visszaigazolja, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a Vásárló megrendelése a Webáruházon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az ajánlat elfogadásának. Amennyiben a Vásárló azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a Vásárló adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Webáruházzal e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben megrendelésétől számított 24 órán belül a Vásárló nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Webáruházzal a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg.

A Szolgáltató és a Vásárló közötti adásvételi szerződés a megrendelés feldolgozását követően, a Szolgáltatótól e-mailen megküldött végleges szállítási visszaigazolásának a Vásárlóhoz történő megérkezésével jön létre, (a szállítás visszaigazoló e-mail a Vásárló levelezőrendszerében történő hozzáférhetővé válásakor) amely egyedi szerződéskötésnek minősül és fizetési kötelezettséget von maga után. A végleges szállítási visszaigazolás tartalmazza, hogy a megrendelt termék várhatóan mikor érkezik be a Szolgáltató raktárába, illetve mikor kerül a Vásárlónak kiszállításra. A későbbi panaszkezelés és kommunikáció megkönnyítése érdekében javasoljuk, hogy a végleges szállítási igazolást mentse le.

A Vásárló a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb megnyomásával leadott rendelése a megrendelt termék tekintetében, adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándékot egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatnak számít, mely nyilatkozatához a rendelés leadásától számított 15 napig kötve marad. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a megrendelést feldolgozza és az ajánlat elfogadását jelentő szállítási visszaigazolást mihamarabb megtegye, ugyanakkor felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy rendkívüli esetekben (pl. ideiglenes készlethiány esetén) a visszaigazolás hosszabb időt is igényelhet. A Szolgáltatót a Vásárló által megtett megrendelés tekintetében szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a megrendelés visszaigazolását - pl. készlethiány esetén - jogosult visszatartani, illetve megtagadni.

Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül és a megrendelésének elfogadása – azaz a megrendelés elektronikus úton történő visszaigazolása – legkésőbb a megrendelés elküldését követő 2 munkanapon belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg (az adott email címen nem válik hozzáférhetővé), a fogyasztónak minősülő Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól (ajánlati kötöttség alóli mentesülés). A Vásárló általi megtekintés időpontjától függetlenül a megrendelés tartalmának a Vásárló által megadott e-mail címre történő visszaigazolásával az egyedi szerződés abban az esetben is létrejön, amennyiben a Szolgáltató visszaigazoló email üzenetét az ajánlati kötöttség utolsó napján elküldi a Vásárló megrendelés során megadott e-mail címére.

Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező termékeket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átadásával válik tulajdonossá. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.

 

VIII. Árak

A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek forintban értendőek. Alapesetben Magyarország egész területén ingyenes a kiszállítás, azzal hogy a lakásba történő szállítás, valamint az emeletre történő szállításnak a megrendelés leadásakor külön feltüntetett díja van.

A Szolgáltató a Webáruházban található termékek vételárának egyoldalú – az árváltoztatás weboldalon történő megjelenítésével egyidejű – módosításának jogát a maga számára fenntartja azzal, hogy az adott rendelés Vásárló általi elküldését (MEGRENDELÉS FELADÁSA gomb megnyomását) követően a megrendelt termék vételárát a Vásárló hátrányára nem változtathatja meg. A nyilvánvalóan hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 10000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5000 Ft-ért kínált Áru).

Az elektronikus út alkalmazásából eredő rendszerhibákból és rendelésmódosulásokból fakadóan a Szolgáltatót, illetve a Vásárlót hátrány nem érheti, az így létrejövő többletkötelezettségek a Feleket nem terhelik. Szolgáltató, illetve a Vásárló jogosult az iménti okokból fakadóan téves, illetve hibás rendeléseket törölni, módosítani, illetve visszamondani.

 

IX. Kiszállítás

A Vásárló a megrendelésben megadja az áru szállításához szükséges elérhetőségeit, azaz teljes nevét, telefonszámát, az áru átadási helyének címét, e-mail-címet és a számlázási adatokat. A Vásárlónak olyan címet kell megadnia, amely címen a Vásárló, illetve a termék átvételére jogosult személy elérhető, illetve a termék átvétele biztosított. A vásárlót terheli a felelősség, hogy a megrendelés visszaigazolását kizárólag az általa a megrendelésben megnevezett személynek hozza a tudomására.

A termékek kiszállításának várható időtartamát a termékek leírása tartalmazza, azonban a szállítási határidő minden szállítási típus és átvételi mód esetében esetén csak tájékoztató jellegű. A szállítási határidő módosulása miatt a Szolgáltató kizárja a felelősségét. A szállítás pontos időpontjáról a Szolgáltató a Vásárlót egy munkanappal a kiszállítást megelőzően telefonon értesíti. A bútorokat lapra szerelt állapotban szállítjuk. Javasoljuk, hogy ellenőrizze a termék színét és összetételét, amíg a kiszállítást végző munkatársunk a helyszínen tartózkodik. Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból (pl. útviszonyok, baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés ellenére meghiúsul. Ilyenkor igyekszünk a Vásárlót az esetleges változásról a lehető leghamarabb tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges időpontban ismét megkísérelni. A fogyasztó természetesen ezt nem köteles megvárni, és úgy dönthet, hogy eláll a vásárlástól. Amennyiben a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt hiúsul meg a terméket kiszállítása, a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval az ismételt kiszállítás időpontjával kapcsolatban. Ha második kiszállítás is meghiúsul a Vásárló hibájából vagy a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt, a Szolgáltató jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. Szolgáltató kizárja a kiszállítás késedelméből eredő felelőségét, ha kiszállítás a Vásárló érdekkörében felmerült ok miatt nem valósulhat meg.

A Szolgáltató a megrendelt terméket csak addig a pontig vállalja szállítani, ameddig a terméket szállító gépjármű szabályosan közúton el tud menni. A közvetlenül lakásba történő szállítást a Vásárló a rendelés leadásakor megrendelheti, mely szolgáltatás nem tartozik az ingyenes kiszállítás körébe. A termék kiszállítása és átadása a termék összeszerelését nem foglalja magában.

Az adásvételi szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy átadja az adásvétel tárgyát képező terméket és lehetővé teszi, hogy a Vásárló megszerezze a termék tulajdonjogát. A Vásárló a termék átvételével válik a termék tulajdonosává. A Szolgáltató köteles a termékeket, ideértve az azokra vonatkozó dokumentumokat átadni a Vásárlónak. A termékeket a kiszállítás időpontjában kell a Vásárló részére átadottnak tekinteni.

 

X. Fizetés

A Webáruházban vásárolt termékek esetén a Vásárlónak semmilyen előlegfizetési kötelezettsége nincs. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdése alapján a Szolgáltató számlát bocsát ki a Webáruházban történő vásárlásokról, amelyet elektronikus úton kézbesít a Vásárló megadott e-mail címére. A termék átadásával a Szolgáltató elismeri, hogy a vételárat a Vásárló teljes mértékben megfizette, és további fizetési kötelezettsége nem áll fenn a Vásárlónak nincsen,
A Webáruházban az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatnak a Vásárlók:

  • ● Készpénzes fizetés átvételkor (utánvét)
  • ● Bankkártyás vagy hitelkártyás fizetés átvételkor
  • ● Banki átutalás (előre utalás)
  • ● Bankkártyás fizetés
  • ● Fizetés Apple Pay-el
  • ● Fizetés Google Pay-el

Készpénzes fizetés átvételkor

A Vásárlók kényelme érdekében a Szolgáltató, helyszínen történő készpénzes fizetési lehetőséget biztosít. Kérjük a Vásárlókat, hogy lehetőleg a pontos fizetendő összeget készítsék elő.

Bankkártyás fizetés átvételkor

A Vásárlók bankkártyával vagy hitelkártyával is fizethetnek a termék átvételekor. A terméket kiszállító futárunknál található kártyaolvasó, mellyel könnyedén elvégezhető a tranzakció.

Banki átutalás

Amennyiben a Vásárló a fizetési módok közül a banki átutalást választja, köteles a számla összegét legkésőbb a kiszállítás napjáig a Szolgáltató alábbi bankszámlájára megfizetni. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a banki átutalás jóváírásának időtartamát a szolgáltatónak nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva a szolgáltatót az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség vagy helytállási kötelezettség egyáltalán nem terheli. Kérjük, az átutalási közleményben adja meg rendelésének hat számjegyű sorszámát (pl. #123456).

Amennyiben a Vásárló a megrendelés visszaigazolását követő 30 belül nem teljesíteti fizetési kötelezettségét, úgy a Szolgáltató jogosult a Vásárló értesítése nélkül a megrendelést törölni és a szerződéstől elállni.

Szolgáltató bankszámla adatai:

  • Címzett: Furniture1 Kft.
  • Bank: Erste Bank
  • Megjegyzés: Rendelésszám
  • Bankszámla szám: 11600006-00000000-76277308

Nemzetközi utalás esetén:

  • Címzett székhelye: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
  • IBAN: HU23116000060000000076277308
  • SWIFT kód: GIBAHUHB
  • Bank székhelye: Budapest, Népfürdő u. 24-26, 1138

Fizetés bankkártyával

A Vásárló megrendelési folyamat során azonnal tud fizetni, ha megadja bankkártyája adatait. A megrendelés véglegesítésekor a Vásárló bankkártyáját az esetleges kedvezmények levonása után megterheljük a ténylegesen kiszámlázott összeggel.

Fizetés Apple Pay-el

A Vásárló a termék vételárát közvetlenül Apple-fiókon keresztül is meg tudja fizetni. A megrendelés leadásakor a Webáruház átirányítja az Apple-hez, hogy engedélyezze a megrendelés értékének kifizetését. Amint a Szolgáltató értesül az engedélyezésről, a felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot és a szállítás megkezdődik

Fizetés Google Pay-el

A Vásárló a termék vételárát közvetlenül Google-fiókon keresztül is meg tudja fizetni. A megrendelés leadásakor Webáruház átirányítja a Google-hez, hogy engedélyezze a megrendelés értékének kifizetését. Amint a Szolgáltató értesül az engedélyezésről, a felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot és a szállítás megkezdődik

 

XI. Számla

Szolgáltató a Vásárló részére a megrendelt termék vételárának kifizetésének igazolására, a fizetés és a termék kiszállítását követően elektronikus számlát állít ki, amelyet a Vásárló által megadott email címre elektronikus levél útján küld meg. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül, az ÁSZF elfogadásával a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.

A fentieknek megfelelően a Vásárló a megrendelés leadásával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a hatályos jogszabályoknak megfelelően kiállított elektronikus számlát befogadja, valamint a Szolgáltató által küldött elektronikus számlát tartalmazó leveléből (e-mailből) letölti.

A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a Billzone.eu. látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. (Az aláírói tanúsítvány szolgáltatója a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Zrt., az aláírás tulajdonosa az N-Ware Kft.) A Szolgáltató által kiállított elektronikus számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét.

A kiállított elektronikus számla mindenben megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

XII. Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől a termékek átvétele előtt vagy az azt követő, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék vagy darab átvételét követő 14 napon belül. Vásárló jogosult továbbá a szerződéskötésre vonatkozó ajánlatát is visszavonni. A Vásárló elállási szándékát a+36 1 550 7624 (normál díjszabású) információs vonalon, elektronikus levél formájában, e-mailben az [email protected] címre vagy a Szolgáltató székhelyére postai levélben megküldve jelentheti be. A fogyasztó az elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képző elállási nyilatkozat-minta vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló úgy dönt, hogy a megjelölt, 14 napos határidőn belül az adásvételi szerződéstől eláll, ehhez elég a fent megjelölt elérhetőségek valamelyikén közölnie az elállási szándékát a Szolgáltatóval. A határidőben történt közléssel az elállás jogszerű és érvényes a fogyasztó általi egyoldalú jognyilatkozat megtételével is. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát határidőn belül elküldi.

Az elállás jogkövetkezményeként a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Vásárló által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ (a termék lakásba történő szállítását), a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.

Amennyiben a fogyasztó csak részben – csak bizonyos termékek tekintetében – áll el a szerződéstől, a Szolgáltató az elállással érintett termékek vételárát téríti vissza és az összekészítési díjat vagy szállítási díjat abban az esetben nem, ha az az elállással nem érintett további termékek vonatkozásában is felszámítandó. A Szolgáltató. mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

Jelen esetben és a Szolgáltató gyakorlata szerint, a fogyasztónak minősülő Vásárló elállása esetén a Szolgáltató minden esetben vállalja, hogy az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az elállással érintett terméket saját maga fuvarozza vissza, ennek a költségeit is a Szolgáltató viseli.

A fogyasztó kötelezettségei elállása esetén

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles az kiszállított terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy az Szolgáltató által az kiszállított termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

A Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan beszámítsa a termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a fogyasztó vételár visszakövetelési követelésével szemben.
Elállás esetén a Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 24. § (2) bekezdésének megfelelően.

A Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben. Így a Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől: olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; olyan termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogáról a +36 1 550 7624 (normál díjszabású) információs vonalon kérhet további tájékoztatást.

 

XIII.Termékvisszavitel és pénzvisszafizetés 365 napon belül

A Vásárló jogosult a Webáruházban vásárolt termékeket a fogyasztót megillető fenti 14 napos határidő lejártát követően is visszavinni, legkésőbb az átvételtől számított, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék átvételétől számított 365 napon belül a Szolgáltató erre vonatkozó feltételei szerint. Az erről szóló tájékoztatót itt <kattintás a garanciáról szóló rendelkezésekre> érheti el.

 

XIV.Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás

A Szolgáltatót a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás). A Szolgáltató 24 havi önkéntes jótállást biztosít a fogyasztói szerződés keretében vásárolt termékekre, kivéve, amikor a Szolgáltató ettől eltérő – egyes termékek esetében akár hosszabb időtartamú – önkéntes jótállási kötelezettséget vállal az általa közzétett tájékoztató anyagok feltételei szerint, amelynek esetében az önként vállalt jótállás időtartama nem lehet rövidebb, mint a jótállás rendeletben meghatározott kötelező időtartama.

A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendeletben felsorolt 10.000 Ft elérő, de 100.000 Ft- ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállás időtartama 1 év, 100.000 Ft-ot meghaladó, de 250.000 meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250.000 Ft eladási ár feletti termékek esetében a kötelező jótállási idő 3 év, amely esetben ezen termékekre e hosszabb kötelező jótállási idő az irányadó. A Szolgáltató önként vállalt jótállási kötelezettsége a rendeletben kötelezően meghatározott időtartamot meghaladhatja, amelyről az egyes termékek adatlapján ad tájékoztatást.

A jótállási idő a termék, fogyasztónak minősülő Vásárló általi átvételének vagy a termék beüzemelésének napján kezdődik. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átadásától számított 6 hónapon belül nem helyezi üzembe, a jótállási határidő kezdő napja a termék átadásának a napja.

A jótállás, a fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályból eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti. A kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás további feltételeit az alábbi linken elérhető tájékoztató megtalálja:(kattintás a garanciáról szóló rendelkezésekre)

 

XV.Panaszkezelés módja

Amennyiben termék kicsomagolása után gyártási hibát vagy a szállítás során történt sérülést észlel, kérjük, fényképezze le a sérülést, és küldje el nekünk e-mailben az [email protected] e-mail címre, mi pedig igyekszünk a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 napon belül írásban felveszi Önnel a kapcsolatot, és ismerteti a lehetőségeket - fontos számunkra, hogy minden Vásárló elvárásainak megfeleljünk.
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a felek a panaszról jegyzőkönyvet vesznek fel, amely a következőket tartalmazza:

  • a Vásárló neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a Szolgáltató a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

 

 

XVI. Békéltető testület előtti eljárás:

Amennyiben XIV. pont szerinti panaszkezelés nem vezet eredményre, a Vásárló jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelemben megjelölt békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Szolgáltató és a Vásárló közötti fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület eljárásának célja, hogy a fogyasztók (Vásárlók) és a gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók (Szolgáltató) között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le. Ha nem jön létre egyezség, akkor a békéltető testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.

A békéltető testület – kivéve, ha a Vásárló személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a Szolgáltató köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.

A békéltető testület egyezség hiányában határozatot hoz, amely érvényét tekintve azonos egy bírósági határozat hatályával és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni, abban az esetben, ha:

  • i. a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi törvény a 36/C. § szerinti – alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
  • ii. a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000,- Ft-ot, azaz kettőszázezer forintot.

A fenti eseteken túl a békéltető testület egyezség hiányában ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott

Fogyasztó panasza estén az alábbi békéltető testülethez fordulhat:

Békéltető testület neve A békéltető testület elérhetősége Békéltető Testület székhelye Illetékességi terület
Budapest Békéltető Testület Budapest Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: [email protected] Budapest Budapest
Baranyai Vármegyei Békéltető Testület Pécs Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bércesi Ferenc Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: [email protected] [email protected] Pécs Baranya vármegyeSomogy vármegyeTolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplém Vármegyeii Békéltető Testület Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Elnök: Dr. Tulipán Péter Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: [email protected] Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplém vármegyeHeves vármegyeNógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Szeged Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: [email protected] Szeged Békés vármegyeBács-Kiskun vármegyeCsongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székesfehérvár Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: [email protected]; [email protected] Székesfehérvár Fejér vármegyeKomárom-Esztergom vármegyeVeszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Győr Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Elnök: Dr. Bagoly Beáta Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: [email protected] Győr Győr-Moson-Sopron vármegyeVas vármegyeZala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Debrecen Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: [email protected] Debrecen Jász-Nagykun-Szolnok vármegyeHajdú-Bihar vármegyeSzabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület Budapest Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 Elnök: Dr. Koncz Pál Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: [email protected] Budapest Pest vármegye

 

XVII. Fogyasztóvédelmi eljárás

Fogyasztói panasz esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az alábbi testületekhez fordulhat:

  • Budapest Főváros Kormányhivatala
  • Fogyasztóvédelmi Főosztály
  • Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
  • Telefon: +36 1 450 2598
  • E-mail cím: [email protected]
  • Pest Vármegyei Kormányhivatal
  • Fogyasztóvédelmi Főosztály
  • Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
  • Telefon: +36 1 459 4843
  • E-mail cím: [email protected]

További elérhetőségek és bővebb információ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

A Vásárló az itt felsorolt hatóságokhoz is fordulhat panaszával valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is (www.nmhh.hu).

Az online leadott megrendelésekből adódó, a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló közötti fogyasztói jogviták peren kívül is rendezhetők. Az ilyen peren kívüli vitarendezésre a Békéltető Testületek rendelkeznek hatáskörrel. A békéltető testület előtt folyó eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli.

Fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületekről, illetve elérhetőségeikről bővebb információ itt található: https://bekeltetes.hu

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:

  • Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
  • Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
  • E-mail: [email protected]
  • Telefon: +36 1 488 21 31
  • web: www.bekeltet.bkik.huA Vásárló ezen szervezethez fordulhat a Szolgáltatóval való vitás ügyei rendezése érdekében.
  • Ezen felül a Vásárlónakk a 524/2013/EU rendelet 14. cikkében foglaltaknak megfelelően lehetősége van az EU online vitarendezési platformját is igénybe venni, amit az alábbi linken érhet el:https://ec.europa.eu/odr

A szolgáltató ezúton biztosítja a Vásárlót arról, hogy az EU ezen vitarendezési platformjával együttműködik.

XVIII. Felelősség kizárása

A Szolgáltató nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződésteljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a vevő internetszolgáltatójának díjait is.

Szolgáltató továbbá minden felelősségét kizárja a termék megrendelése vonatkozásában létrejövő szerződéssel, annak teljesítésével és minden körülményével, valamint a termékek használatával összefüggésben felmerülő valamennyi közvetlen, közvetett, következményi és bármilyen egyéb kárért, kivéve azokért melyeket érintően a felelősség kizárása a jogszabályok alapján semmis.

 

XIX. Vonatkozó jogszabályok jegyzéke
  • • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet