Kategóriák

Általános szerződési feltételek

Kérem, tanulmányozza át az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti önmagára nézve. A jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Bútor1.hu webáruház (a továbbiakban: Webáruház) használatának feltételeit.

A Webáruház URL címe: www.butor1.hu

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Furniture1 Kft.
Székhely címe: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
Cégjegyzékszám: 01-09-270625
Statisztikai számjel: 25359882-4791-113-01
Adószám: 25359882-2-42
Bankszámlaszám: 11600006 – 00000000 – 76277308
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar

Ügyfélszolgálat adatai:
Telefon: +36 1 550 7624 (normál díjszabású)
E-mail: [email protected]
Hétfő-Péntek: 08:00-18:00

Tárhely szolgáltató adatai

Név: AMAZON WEB SERVICES EMEA SOCIÉTÉ À RESPONSABILITÉ LIMITÉE
Székhely: 38 AVENUE JOHN F. KENNEDY, L-1855 LUXEMBOURG
Cégjegyzékszám: R.C.S. LUXEMBOURG : B186284
Email: [email protected]

A Furniture1 Kft. fenntartja a jogot, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket módosítsa vagy kiegészítse. A módosítások, illetve kiegészítések a www.butor1.hu internetes oldalon lesznek elérhetőek. A jelen Általános Szerződési Feltételek bármely változása nem alkalmazandó azon megrendelésekre, amelyek az ilyen módosítás vagy kiegészítés hatálybalépése előtt kerültek leadásra, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A szerződés tárgya a honlapon (www.butor1.hu) található és megvásárolható valamennyi árucikk.

A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A bútorok adatlapja tartalmazza a főbb jellemzőket. A bútorok adatlapján megjelenített képek kis mértékben eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek (például előfordulhat, hogy a színminta képe a valóságtól kis mértékben eltér, illetve a konyhabútor a képen látható mosogatótálcát, csaptelepet nem tartalmazza). A bútorok csak az összeszereléshez szükséges csavarokat tartalmazzák, a falra rögzítéshez szükséges tartozékokat külön kell megvásárolni. Ezek az eltérések nem minősülnek szerződésszegésnek, és ezekről az eltérésekről a rendelés visszaigazolása előtt telefonon igyekszünk egyértelmű felvilágosítást adni. Az alábbi értékesítési feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Szolgáltató által bármely bútornak a vevő számára történő értékesítése esetén, minden vitás esetben a jelen szerződés feltételei az irányadók.

Az általános szerződési feltételek elfogadása

Amennyiben a felhasználó igénybe kívánja venni a Webáruház szolgáltatásait, köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.

A megrendelés folyamata

A webáruházban regisztráció nem szükséges sem a böngészéshez, sem a vásárláshoz. A webáruházban regisztrált felhasználók és regisztráció nélküli látogatók közel azonos módon tudnak böngészni és vásárolni. Az egyes termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok és a termék tájékoztató jellegű fotói is. A kiválasztott termékeket azután a "KOSÁRBA" gombra kattintva a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető, a kosárba helyezés önmagában még nem eredményezi az adott termék elektronikus úton történő megrendelését. A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban jobb oldalon fenn található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetők a kosárban lévő tételek. A weboldalon többségében olyan bútorok vannak feltüntetve, amelyeket nem tartunk raktárkészleten, ezért egy munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon, és egyeztetünk a szállítás várható időpontját illetően. A szállítási határidők a termékek bemutató oldalain olvashatók és tájékoztató jellegűek.

A megrendelési folyamat az „IRÁNY A PÉNZTÁRHOZ” gombot megnyomva folytatható, ahol először a kapcsolattartási adatokat, a szállítási cím adatokat, számlázási adatokat szükséges beállítani. Illetve a fizetés és a kiszállítás kiválasztásakor az Ügyfél megadja, hogy milyen módon kíván az adott termékhez hozzájutni és milyen módon kívánja a vételárat kiegyenlíteni. Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, különösen a kiszállításhoz kapcsolódó kéréseket közölni (pl. kit, milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja az Ügyfél átvenni a megrendelt terméket stb.). Az adatok a megrendelés véglegesítéséig és beküldéséig ("MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb megnyomása) módosíthatók, illetve az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatók.

A "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb fölött az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató hozzáférhető, az Ügyfél részéről szabadon kimásolható, és így az Ügyfél saját adathordozóján pdf. dokumentumként is tárolható. Az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató a weboldalon is hozzáférhető marad. Ezt követően kérjük az ÁSZF és az Adatvédelmi Tájékoztató megismerésére. A megrendelés véglegesítéséhez szükséges az Ügyfél részéről ezen dokumentumok tartalmát jelöléssel elfogadni. Az elfogadást követően, a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva lezárható és véglegesíthető a megrendelés. A „MEGRENDELÉS FELADÁSA" gombra kattintva az Ügyfél nyilatkozata elektronikus úton és végleges jelleggel megtettnek és az Ügyfél tekintetében ajánlati kötöttséget eredményező jognyilatkozatnak tekintendő (a fogyasztó Ügyfeleket az ÁSZF szerint megillető általános elállási jogosultság fenntartása mellett).

A megrendelés leadása után rendelését visszaigazoljuk, amely egyedi szerződéskötésnek számít. A vevőt előleg fizetési kötelezettség nem terheli.

Az adásvételi szerződés létrejötte

A felhasználó megrendelését a Webáruház oldalán keresztül adhatja le. Ezt követően automatikus válaszüzenetet küldünk a fogyasztónak. A rendelés leadása még nem minősül szerződéskötésnek. A rendelésre válaszul küldött automatikus üzenet nem jelenti azt, hogy létrejött az adásvételi szerződés, a Webáruház részéről ilyenkor a megrendelés még nem elfogadott. A megrendelés elfogadása a következő üzenetben történik, amelyben tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy rendelésük várhatóan mikor érkezik be raktárunkba, illetve mikor kerül kiszállításra. Ekkor jön létre az adásvételi szerződés a vevő (felhasználó) és a szolgáltató között. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, fizetési illetve szolgáltatási kötelezettséget von maga után, iktatásra nem kerül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

Az egyedi adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben az Ügyfél kifejezetten elfogadja, hogy a termékrendelés véglegesítése ("MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb megnyomása) számára a Webáruház visszaigazolása esetén – a választott fizetési és szállítási módnak megfelelően – egyben vételár teljesítési (fizetési) és termék-átvételi kötelezettséget is keletkeztet. Az Ügyfél a "MEGRENDELÉS FELADÁSA" gomb megnyomásával leadott megrendeléshez az elektronikus úton történő megtételtől számított 15 napig kötve marad. A Webáruház törekszik arra, hogy a megrendelés elfogadását jelentő visszaigazolását mihamarabb megtegye, ugyanakkor felhívja az ügyfél figyelmét, hogy rendkívüli esetekben pl. ideiglenes készlethiány esetén a visszaigazolás hosszabb időt is igényelhet. A Webáruházat az Ügyfél által megtett megrendelés tekintetében szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a megrendelés visszaigazolását - pl. készlethiány esetén - jogosult visszatartani, illetve megtagadni.

Amennyiben az ügyfél fogyasztónak minősül, és az ügyfél megrendelésének elfogadása, azaz a megrendelés elektronikus úton történő visszaigazolása legkésőbb a megrendelés beküldését követő 2 munkanapon belül az ügyfélhez nem érkezik meg (az adott email címen nem válik hozzáférhetővé), az ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól (ajánlati kötöttség alóli mentesülés). Az ügyfél általi megtekintés időpontjától függetlenül a megrendelés tartalmának az ügyfél által megadott email címre történő visszaigazolásával az egyedi szerződés abban az esetben is létrejön, ha a Webáruház visszaigazoló email üzenetét az ajánlati kötöttség utolsó napján elküldi az ügyfél megrendelés során megadott elektronikus email címére.

Árak

A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak. Alapesetben Magyarország egész területén ingyenes a kiszállítás, azzal hogy a lakásba történő szállítás, valamint az emeletre történő szállítás díja 4500 Ft, amely tartalmazza az ÁFÁ-t.

A szolgáltató a weboldalon található termékárak egyoldalú, az árváltoztatás weboldalon történő megjelenítésével egyidejű módosításának jogát a maga számára fenntartja azzal, hogy az adott rendelés ügyféli általi elküldését (MEGRENDELÉS FELADÁSA gomb megnyomását) követően a megrendelt termék vételárát az ügyfél hátrányára megváltoztatni (azaz megnövelni) nem lehetséges. Az elektronikus út alkalmazásából eredő rendszerhibákból és rendelésmódosulásokból fakadóan szolgáltatót, illetve az ügyfelet hátrány nem érheti, az így létrejövő többletkötelezettségek a Feleket nem terhelik. Szolgáltató, illetve az ügyfél jogosult az iménti okokból fakadóan téves, illetve hibás rendeléseket törölni, módosítani, illetve visszamondani.

Fizetési kötelezettség

A Webáruházban vásárolt bútorok esetén a vevőnek semmilyen előleg fizetési kötelezettsége nincs. A vevő a rendelés leadását követően és a kiszállítást megelőzően minden fizetési kötelezettség nélkül elállhat a vásárlástól. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdése alapján a Szolgáltató számlát bocsát ki a Webáruházban történő vásárlásokról. A számla a kiszállítást követően elektronikus úton érkezik, a vevőnek elég átvételkor kiegyenlíteni a vételárat. A kiszállítást és a termék teljes vételárának térítését követően, a vevőnek semmilyen fizetési kötelezettsége nincs a Furniture1 Kft. felé. Az Áfa tv. 175. § (3) bekezdés b) pontja alapján az Ügyfél és a Szolgáltató elektronikus számlázásban állapodnak meg. Az Ügyfél opcionálisan kérheti papíralapú számla kibocsátását, azonban kétség esetén az elektronikusan kibocsátott számlát tekinti hitelesnek a Szolgáltató.

Kiszállítás

A szállítás időpontjáról a szolgáltató a vevőt egy munkanappal korábban telefonon értesíti. A bútorokat lapra szerelt állapotban szállítjuk. Javasoljuk, hogy ellenőrizze a termék színét és összetételét, amíg a kiszállítást végző munkatársunk a helyszínen tartózkodik. Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból (pl. útviszonyok, baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés ellenére meghiúsul. Ilyenkor igyekszünk a fogyasztót az esetleges változásról a lehető leghamarabb tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges időpontban ismét megkíséreljük. A fogyasztó természetesen ezt nem köteles megvárni, és úgy dönthet, hogy eláll a vásárlástól.

Fizetés

A Bútor1.hu-nál az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:

  • Készpénzes fizetés átvételkor (utánvét)
  • Bankkártyás vagy hitelkártyás fizetés átvételkor
  • Cetelem online áruhitel
  • Banki átutalás (előre utalás)

Nálunk nincs előleg fizetési kötelezettség! A megrendelt termékeket átvételkor is kifizetheti. A számla a megrendelést követően elektronikus úton érkezik. EU ÁFA cégek 0%-os áfára jogosultak. A termék átadásával a Bútor1.hu elismeri, hogy a vételárat az ügyfél teljes mértékben kiegyenlítette, és további fizetési kötelezettség nem áll fenn.

Készpénzes fizetés átvételkor

Az Ön kényelme érdekében, helyszínen történő készpénzes fizetési lehetőséget biztosítunk – mintha csak egy átlagos boltban vásárolna! Kérjük, a pontos fizetendő összeget készítse elő.
Bankkártyás fizetés átvételkor
Bankkártyával vagy hitelkártyával is fizethet átvételkor. Futárunknál található egy kártyaolvasó, mellyel könnyedén elvégezhető a tranzakció.

Cetelem online áruhitel

Termékét Cetelem online áruhitellel is megvásárolhatja. A hiteligénylés részleteiről bővebben itt olvashat.

Banki átutalás

Amennyiben ezt a fizetési módot választja, kérjük utalja át a fizetendő összeget legkésőbb a kiszállítás napjáig cégünk bankszámlájára. Az ügyfél tudomásul veszi, hogy a pénzintézeti átutalás jóváírásának időtartamát a szolgáltatónak nem áll módjában befolyásolni, ennél fogva a szolgáltatót az esetleges átutalási késedelemből fakadóan felelősség vagy helytállási kötelezettség egyáltalán nem terheli. Kérjük, megjegyzésben adja meg rendelésének hat számjegyű sorszámát (pl. #123456).

Címzett: Furniture1 Kft.
Bank: Erste Bank
Megjegyzés: Rendelésszám
Bankszámla szám: 11600006-00000000-76277308
Külföldről szeretne utalni? Ehhez további adatokra lehet szükség.
Címzett székhelye: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
IBAN: HU23116000060000000076277308
SWIFT kód: GIBAHUHB
Bank székhelye: Budapest, Népfürdő u. 24-26, 1138

Fogyasztónak minősülő Vásárló elállási joga

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően a fogyasztónak minősülő Vásárló (vevő) jogosult indokolás nélküli elállási jogát gyakorolni a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • terméknek,
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül.

vevő jogosult továbbá a szerződéskötésre vonatozó ajánlatát is visszavonni.

Az elállást +36 1 550 7624 (normál díjszabású) információs vonalon, emailben ([email protected]) vagy levélben lehet bejelenteni. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a Korm.rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A fogyasztónak minősülő vevő jogosult nem köteles használni a Kormányrendeletben meghatározott elállási nyilatkozat-mintát, azonban a Korm.rendelet alapján készült nyilatkozat mintát az alább közöljük:

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett:
Cégnév: Furniture1 Kft.
Székhely címe: 1074 Budapest, Hutyra Ferenc u. 11-15
E-mail cím: [email protected]

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: (A megfelelő jelölendő)

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ………………


Amennyiben a fogyasztónak minősülő vevő úgy dönt, hogy a megjelölt határidőn belül eláll, ehhez elég a fent megjelölt elérhetőségek valamelyikén közölnie az elállási szándékát a Furniture1 Kft.-vel. Az írásban és határidőben történt közléssel az elállás jogszerű és érvényes a fogyasztó általi egyoldalú jognyilatkozat megtételével is. A Furniture1 Kft. köteles a kifizetett teljes összeget (a vételárat és az összekészítés és szállítás díját, illetve tárolási díjat, amennyiben az felszámításra került) visszatéríteni a fogyasztónak, legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül. A Furniture1 Kft. a visszaküldeni kívánt termék vételárát a fogyasztó által a vásárláskor igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Furniture1 Kft. a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletköltség nem terhelheti.

Amennyiben a fogyasztó csak részben áll el a szerződéstől, a Furniture1 Kft. az elállással érintett termékek vételárát téríti vissza és az összekészítési díjat vagy szállítási díjat abban az esetben nem, ha az az elállással nem érintett további termékek vonatkozásában is felszámítandó. A Furniture1 Kft. mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Furniture1 Kft.-t a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

Jelen esetben és a Furniture 1 Kft. gyakorlata szerint a fogyasztónak minősülő vevő elállása esetén a Furniture1 Kft. minden esetben vállalja, hogy az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az elállással érintett terméket saját maga fuvarozza vissza, ennek a költségeit is a Furniture1 Kft. viseli.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Furniture 1 Kft. fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan beszámítsa a termékek értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a fogyasztó vételár visszakövetelési követelésével szemben.

A fogyasztó nem jogosult elállni a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben. Így a fogyasztó – többek között például - nem jogosult elállni a szerződéstől: olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Termékvisszavitel és pénzvisszafizetés 365 napon belül

A vevő jogosult a www.butor1.hu weboldalon vásárolt termékeket a fogyasztót megillető fenti 14 napos határidő lejártát követően is visszavinni, legkésőbb az átvételtől számított, illetve több termék vagy több darabból álló termék vásárlása esetén az utolsó termék átvételétől számított 365 napon belül a Furniture 1 Kft. erre vonatkozó feltételei szerint. Az erről szóló tájékoztatót itt <kattintás a garanciáról szóló rendelkezésekre> érheti el.

Kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás

A Furniture 1 Kft-t a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a rendeletben felsorolt fogyasztási cikkek vonatkozásában kötelező jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás). A Furniture 1 Kft. 24 havi önkéntes jótállást biztosít a fogyasztói szerződés keretében vásárolt termékekre, kivéve, amikor a Furniture 1 Kft. ettől eltérő – egyes termékek esetében akár hosszabb időtartamú - önkéntes jótállási kötelezettséget vállal az általa közzétett tájékoztató anyagok feltételei szerint, amelynek esetében az önként vállalt jótállás időtartama nem lehet rövidebb, mint a jótállás rendeletben meghatározott kötelező időtartama.

A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendeletben felsorolt 10.000 Ft elérő, de 100.000 Ft- ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállás időtartama 1 év, 100.000 Ft-ot meghaladó, de 250.000 meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250.000 Ft eladási ár feletti termékek esetében a kötelező jótállási idő 3 év, amely esetben ezen termékekre e hosszabb kötelező jótállási idő az irányadó. A Furniture1 Kft. önként vállalt jótállási kötelezettsége a rendeletben kötelezően meghatározott időtartamot meghaladhatja.

A jótállási idő a termék fogyasztó általi átvételének vagy a termék beüzemelésének napján kezdődik. Amennyiben a fogyasztó a termék átadásától számított 6 hónapon belül nem helyezi üzembe, a jótállási határidő kezdő napja a termék átadásának napja.

A jótállás, a Fogyasztó jogszabályból eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti. A kellékszavatosság, termékfelelősség és jótállás további feltételeit az alábbi linken elérhető tájékoztató megtalálja:(kattintás a garanciáról szóló rendelkezésekre)

Panaszkezelés módja

Amennyiben bútora kicsomagolása után gyártási hibát vagy a szállítás során történt sérülést észlel, kérjük, fényképezze le a sérülést, és küldje el nekünk e-mailben az [email protected] e-mail címre, mi pedig igyekszünk a lehető leghamarabb orvosolni a problémát. Munkatársunk a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 napon belül írásban felveszi Önnel a kapcsolatot, és ismerteti a lehetőségeket - fontos számunkra, hogy minden vevőnk elvárásainak megfeleljünk.

Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a felek a panaszról jegyzőkönyvet vesznek fel, amely a következőket tartalmazza:

  • - a Vevő neve, lakcíme,
  • - a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • - a Vevő panaszának részletes leírása, a Vevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • - a Szolgáltató nyilatkozata a Vevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • - a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vevő aláírása,
  • - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vevő igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a Vevőnek át kell adni. Ha a Szolgáltató a Vevő igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vevőt.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületek

A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése. A hazai békéltető testület ingyenesen igénybe vehető és az ország egész területén hozzáférhető vitarendezési fórum, a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vevő vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Vevőt megillető jogokkal és a Vevőt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A Szolgáltatóval megkötött ügyletekre elsősorban a Vevő lakóhelye szerint illetékes békéltető testület jogosult. Ennek hiányában pedig a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület a Budapesti Békéltető Testület (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111., e-mail cím:[email protected], Tel: +36 (1) 488 21 31, levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.).

A Vevő ezen szervezethez fordulhat a Szolgáltatóval való vitás ügyei rendezése érdekében.

Ezen felül a Felhasználónak a 524/2013/EU rendelet 14. cikkében foglaltaknak megfelelően lehetősége van az EU online vitarendezési platformját is igénybe venni, amit az alábbi linken érhet el: https://ec.europa.eu/odr

A szolgáltató ezúton biztosítja a Vevőt arról, hogy az EU ezen vitarendezési platformjával együttműködik.

Adatkezelés és adatok megosztása további szolgáltatókkal

A megrendelésben megnevezett társaság, a Furniture1 Kft. a személyes adatok kezelője. A személyes adatok kezelésének célja a megrendelés teljesítése, a hibás teljesítésből származó igények esetében ezen igények elbírálása a teljesítéshez szükséges ideig, továbbá, bizonyos esetekben az adatkezelés jogszabályban meghatározott célból, illetve ideig történik (pl.: adó- és számviteli jogszabályok által előírt kötelezettség teljesítése céljából az ott meghatározott ideig történik). Az adatok címzettjei azok az adatkezelő által megbízott társaságok, akik a megrendelés teljesítésében és panaszkezelésben részt vesznek, akiknek az adatokat e célból továbbítjuk.

Ha a vevő nem adja meg személyes adatait, a megrendelést nem tudjuk teljesíteni. Kérjük, törekedjen arra, hogy adatait pontosan adja meg. A vevőnek joga van ahhoz, hogy adataihoz hozzáférhessen, joga van adatai helyesbítéséhez vagy törléshez, joga van arra, hogy korlátozza az adatkezelést, illetve megilleti az adathordozhatósághoz való jog, illetve, ha az adatkezelés a Furniture1 Kft. jogos érdekén alapszik, tiltakozhat az adatkezelés ellen.

A vevő által megvásárolt termékek minőségének felmérése érdekében, a megrendelést e-mailben lehet értékelni a megrendelés teljesítése után. Arra kérjük, hogy hagyjon véleményt, és értékelje a megvásárolt terméket. Ebből a célból a vevő e-mailje továbbítható a harmadik feleknek. A Bútor1 számára ezt a szolgáltatást a TestFreaks AB nyújtja (Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm, Svédország).

Amennyiben hírlevelünkre feliratkozik, és ehhez kapcsolódóan rendelkezésünkre bocsájtja adatait, a Furniture1 Kft. jogosult, hogy azokat harmadik félnek továbbítsa. A Bútor1 hírlevélküldési szolgáltatását az UAB MailerLite biztosítja (Jono Basanavičiaus str. 15, LT-03108 Vilnius, Litvánia).

Panasszal vagy bejelentéssel a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz lehet fordulni, amelynek címe és elérhetősége az alábbi oldalon található: https://naih.hu/uegyfelszolgalat,--kapcsolat.html (e-mail cím: [email protected]).

Felelősség kizárása

A Furniture1 Kft. nem felelős a weboldal használatából vagy működtetéséből adódó károkért, vagy az alábbi esetek bármelyikéért, adódjon az bármilyen okból: az interneten küldött és/vagy fogadott adat meg nem érkezése; az internethálózat jelen szerződésteljesítését megakadályozó működési hibái; a fogadó készülékek vagy kommunikációs vonalak meghibásodása, bármely tartalom vagy adat elvesztése; bármely szoftver vagy weboldal meghibásodása; programhibák, rendkívüli események következményei vagy technikai hibák; ideértve a vis majort; valamint a vevő internetszolgáltatójának díjait is. Bár gondosan ellenőriztük a weboldalon szereplő árakat, fenntartjuk magunknak a jogot bármely számítási, szerkesztési, illetve elírásból származó nyilvánvaló tévedés miatti ár változtatásra vagy egyéb módosításra.

Vonatkozó fontosabb jogszabályok jegyzéke
  • - a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
  • - az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.)
  • - az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.); - a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
  • - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
  • - a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)
  • - az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
  • - a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet. - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

A jogszabályok elérhetőek a www.njt.hu linken.